14/5 2011

14/5 innebär att vi idag skulle ha tävlat en klass i Mantorp, men är inte hästen frisk så är inte hästen frisk - och då kan man ju inte tävla heller ;)
Så istället jobbade jag hela dagen i stallet, vilket alltid är trevligt. Alla där (iaf de i vårt stall ;) ) är så trevliga så det är verkligen kul att vara där! Det gick iaf bra att jobba. Jag har väl promenerat mest hela dagen, dagens motion helt klart! Vi var iaf klara kl 5, och då hade vå båda motionerat en "egen" häst var (Josephine hade både sin egna + en till, så det vart nästan rätt). Så då var det bara Dampisen som skulle ryktas innan det bar av hemmåt.

Dandy gick iaf på promenad idag som vanligt. Han var dundersnäll hela vägen! Busade inte en enda gång, men han tycker väl att det där är så galet tråkigt.. ;) Vi gick iaf samma runda som jag hade gått med Fiffi tidigare idag. Fiffi hade gått den på 35-40 minuter, så jag tänkte att Dandy skulle kanske ta den på en timma. Men icke! 45 minuter tog det, riktigt speedat alltså ;)

Imorgon skulle jag egentligen börja longera honom, men eftersom det är tävlingar på Hogsta hela dagen så är det alltså en massa andra hästar där = pigg och galen Dampis... Och när alla som ska rida dessutom ska dela på en ridbana kan det bli spännande om en galning far runt som en eldsprutare! Så jag avstår morgondagens longering och går istället på en fartfylld promenad med kanonkulan!
Dessutom står "tittande på fina hästar" (kan man säga så.?) på Hogsta på morgondagens schema. Dessutom ska vi ta en sväng till Södertälje för att titta på en häst! Blir nog en trevlig dag, trots att vädrets makter utlovar spöregn...

Hungrig hest vill eta gres...
Dandy ville mycket hellre äta gräs än gå på promenad..

<p>Duttig hest inte titta på gres!!</p>
Meeeeeeeen, han lyckades hålla sig en halv sekund från att inte ens försöka äta!! haha! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0