1/5 2011 Tävling Eskilstuna

Sovmorgon idag ju! Var inte i stallet fören vid strax efter 7 imorse!
Fixade och packade allt och knoppade mongohästen som var mer mongo än vanligt... Vi kom iaf iväg i bra tid och Dampisen stod som ett ljus hela vägen!
Allting var ju utomhus idag, alltså både framridning och tävlingsbana, vilket inte var jätteroligt eftersom det blåste så mycket... Och alla vet ju vad som händer med Dandy när det blåser.. Pigg ponniii! ;)
Han var iaf ganska fin på framridningen. Dock dammade det som attan, vilket Dandy (precis som många andra) absolut inte gillar. Men han gick iaf på bra framåt och gjorde allt jag bad honom om. Inne på banan (lagtävlan) vart han jätteseg, bortsett från en gång då han la av en liten brall i galoppen. Den kom precis innan en galoppökning, så den ökningen innehöll mest mesridning.. ;) Skolorna blev lite raka och ökningarna var inte alls bra överlag. Men vi fick 58% (58, 62 och 53..) trots allt. Det visar ju att vi måste ha höjt vår lägsta nivå rätt mycket ändå :)

I andra klassen (mästerskap) så vågade jag inte trycka på honom riktigt så mycket som jag borde eftersom han var så på tårna. Men när jag pratade med Emma mellan klasserna så sa hon att jag måste rida på iaf! "Det kan ju inte bli värre än att du åker av!" Förvisso ;) Så DJ Fritte stod och skrek på mig på framridningen att jag skulle rida på framåt. Dock var han väldigt bra framme för skänkeln, så jag red nog inte så mycket framåt som jag brukar ;)
Själva programmet började med ett bocksprång precis innan jag skulle vända in på banan.. Några små skutt fick vi till under programmet också, men bortsett från skutten så var han ganska fin! Gick på bra famåt, även om skolorna var lite raka här också. Hade det inte vari för alla dessa små skutt så hade ju poängen blivit betydligt högre (+ att jag höll på att rida fel en gång, men kom på det i tid och gjorde en fin liten sväng tillbaka till linjen..)! Så jag är trots allt jättenöjd med ritten och att han verkligen gick fram!
Fick 57,?% i den här klassen och här var domarna lite mer eniga om man säger så ;) Men han fick bra på det som var bra, och dåligt när han skuttade. Så bedömningen var verkligen hetl rättvis!

Jag har film från båda ritterna, men jag orkar inte ladda upp dom just nu ;)
Isället får ni se två bilder från dagen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0