19/5 2011

Dampisen och jag var ute på promenad i solskenet och han var snällheten själv! Dock var han mer intresserad av gräset än av att röra på fläsket ;)

Åkte upp till v-by stallet sen och red lektion på Rondo. Vi provade en ny sadel idag som låg lite bättre än den han har haft innan. Han känndes iaf mycket bättre än igår och jag kunde tillomed ta tillbaka lite utan att han började dra tag i bettet. Det vi måste jobba med med honom är att sätta en lite bättre takt i traven, annars travar han på som attan och benen går av sig själva och han sladdar i hörnen. Så han behöver mer hjälp för att komma i balans och hitta en mycket lugnare och mer bestämd takt. Han är ju inte så välmusklad, men det kommer!

Imorgon har jag först 3 lektioner i skolan innan jag ska ut till stallet för att gå på promenad med Dampisen. Därefter ska jag eventuellt åka till Segersta för att titta på en häst! De har tävlingar där, och hästen i fråga skulle starta, vilket även Emma skulle. Så då tyckte hon jag kunde åka med och titta på den iaf :)

Lite bilder på gulligaste lilla Roland som Pellen fotade förra veckan!


Kommentarer
Postat av: Tilde

Vilken häst på Segersta är det? :)

2011-05-19 @ 22:21:14
URL: http://tthelenius.blogg.se/
Postat av: Cappelli

Är det Brolins häst Alie du är intresserad av?

2011-05-20 @ 16:13:41
Postat av: Karro Grape

Cappelli: Nej, det är en av segerstas hästar :)

2011-05-20 @ 23:41:21
URL: http://karrodandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0