22/5 2011

Jobbade hela dagen i stallet. Hände väl inget spännande direkt för de flesta hästarna vilade idag. Så vi var ute och skrittade en sväng på förmiddagen, och sen på eftermiddagen gick jag med en väldigt överpigg Fanelia (som skulle vara snällt sällskap till Rachman.. haha! men det gick bra ändå ;) )
När stallet var klart så fick Dampisen gå ut på promenad.
Därefter styrde mor min bilen mot Segersta! Hästen jag kollade på föll mig precis i smaken! Var verkligen som att rida Formel1. Hästen hade motor och var framåt, men väldigt lätt att ta tillbaka! Att jämföra Dandy och den här är ungefär som att jämföra en Volvo och en ferrari lixom..! mm Mumma säger jag bara!

Imorgon har jag en hel del planer på g! Jag ska iväg på "hemligt uppdrag" direkt efter skolan (ja det har med hästar att göra. Nej jag ska inte provrida en häst jag ska köpa ;) ). Tänkte låta bli att berätta om det innan allt är klart ;)
Sen efter det ska jag ut till min lilla prins och promenera med honom. Sista dagen med promenader, sen får jag sitta på honom och skritta! wohoo haha!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det hjälper inte att "blurra", jag vet vilken häst det är:)



Det jag undrar lite över är när du vill ha en "Ferrari", hur tänker du då? Du är ju tex lite rädd för hur din ponny reagerar (tex ute), hur ska du då fixa en häst med mycket temperament?



Jag menar det inte i negativ mening, men jag vet hur svårt det är att gå från ponny till stor häst och att välja en första häst med mycket temperament är väl kanske inte att rekommendera om man redan på ponny tycker att det är lite jobbigt...

2011-05-23 @ 09:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0