31/5 2011 Frida

10 dagar tills skolan slutar på riktigt..
Känns så sjukt! För bara en månad sen så känndes den här dagen vääldigt långt bort, men nu är det alltså bara 10 dagar kvar!

Imorse var jag upp och red på Frida för Annie samtidigt som Ellenv red Kovo. Vi var i ridhuset eftersom det var upptaget i paddocken, och ridhuset var helt sjukt varmt! Efter en kvart var Frida jättesvettig. Men Frida är en "svetthäst" och dessutom är ju hennes kondis inte på topp och hon är långhårig.. ;)
Själva passet var lite blandat, ibland var det bra och ibland var det dåligt. Men det är fortfarande svårt, så jag kan ju inte förvänta mig att det ska gå toppenbra ;)
men ska iaf börja ge henne havre nu. På vällingby får hästarna kraftfoder från Mustang, och det innehåller inte så mycket energi. Så för att få lite mer energi ska jag ge henne havre.

Imorgon ska hon iaf få vila så då tar vi en skrittur ute i skogen. Vet dock inte riktigt hur jag ska lägga upp min dag.. Frida ska skrittas, Dandy ska släppas på bete, jag ska ut till Segersta och sist men inte minst ska jag avsluta kvällen med att jobba i v-by stallet. Så antingen får Frida skrittas på morgonen eller så får hon skritta på kvällen, alltså typ vid 20.30. Vi får se helt enkelt!


Har knappt några bilder på Fridisen, så sålänge får ni en bild på Stella och Frida från terränghoppningen förra sommaren! Ni se väl vilken fantastisk bild det är?! Det är min mamma som har fotat, så ni får klaga på henne ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0