4/5 2011

Red en sväng på min lilla ponny i ridhuset idag eftersom det regnade. Hade egentligen velat rida utomhus iaf, men eftersom han verkligen avskyr regn så ;)
Jag hade precis samma problem som igår, alltså bra trav men värdelös galopp. Försökte verkligen få igenom galoppen ordentligt, men det enda som hände när jag tröck på honom var att han blev stark och lång. Ska nog dra på gramanen på fredag för att verkligen få till det ordentligt! Det är så synd att jag troligtvis inte kommer kunna rida någon lektion innan lördag, just eftersom jag verkligen skulle behöva hjälp med den där galoppen!
Traven var som sagt bra iaf. Även om han blev lite seg någon gång, så när han väl gick så travade han inte alls med sådär korta och snabba steg som han brukar. Traven har verkligen blivit mycket bättre än vad den har varit tidigare, mycket luftigare (även om den fortfarande är långt ifrån LUFTIG)!
Fixade allt i stallet efteråt och när jag höll på med vattnet så råkade jag tappa min älskade iPhone i vattenhinken.. hoppsan! Men den lever iaf, även om inte högtalaren fungerar. Så sålänge jag använder headsetet så funkar allt prima! :D

När jag var klar i stallet så åkte jag till v-by stallet för att rida lektion på Pjotter. Han var lite spändare idag än vad han var förra gången, men det var ändå hanterbart. Vi jobbade med lite skolor (eller ja, snarare början till skolor) och han är väldigt duktig på det där, för sålänge jag gör rätt så blir det rätt, men när jag gör fel så blir han väldigt spänd, blir hög i formen och går inte fram. Men han slappnar iaf av snabbt igen. Tycker verkligen det är roligt att rida på Pjotter, han är så himla arbetsvillig och man kan verkligen hänga med på övningarna under lektionen. Det var ju lite svårt att göra på MusseMus om man säger så ;)

Imorgon har jag bara en lektion mellan 12.40 och 13.55, så jag tänkte åka till stallet och skritta ut på Dandy på förmiddagen. På kvällen ska jag ju rida lektion på v-by som vanligt också!


Mina finaste <3


Gammal bild på min fina ponny. Erkänn att sockarna är bland det läckraste ni sett ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0