Svar:

Anonym om 22/5 2011:
Det hjälper inte att "blurra", jag vet vilken häst det är:)

Det jag undrar lite över är när du vill ha en "Ferrari", hur tänker du då? Du är ju tex lite rädd för hur din ponny reagerar (tex ute), hur ska du då fixa en häst med mycket temperament?

Jag menar det inte i negativ mening, men jag vet hur svårt det är att gå från ponny till stor häst och att välja en första häst med mycket temperament är väl kanske inte att rekommendera om man redan på ponny tycker att det är lite jobbigt...

Kul för dig då att du vet vilken häst det är, men alla vet inte och därför tänkte jag låta bli att berätta! :) men alla skulle ju kunna ta reda på vad det ät för häst, så det är ju ingen hemlighet direkt.
Anledningen till att jag vill ha en ferrari? Jag har ridit på en ponny som man oftast får släpa runt inne på banan, nu vill jag ha en häst med egen motor, och bara för att den har motor behöver den väl inte vara dum och ha ett extremt temperament? Titta t.ex. på Qui, som har egen motor, är fin och rörlig men samtidigt världens snällaste! Det klart att alla hästar har lite temperament i sig, även den allra snällaste, så en helt "temperamentlös" häst kommer jag aldrig att hitta! Och grejen med Dandy har varit att han är så opålitlig. Ena sekunden är han snäll som ett lamm, medan han nästa sekund brakar loss i en serie bocksprång! Jag har inget emot att ha en pigg häst, men den ska vara pålitlig!
Sen kan jag säga att den här hästen verkade vara väldigt snäll! De berättade att de hade slängt upp ett barn på hästen och låtit dom rida ut. Även Tilde, som har praktik på Segersta, säger att hästen är stencool!
Så ja, därför är hästen fortfarande intressant!

Kommentarer
Postat av: Cappelli

En het häst behöver aldrig betyda vild och busig. Bara för att hästen har egen motor behöver den inte va opålitlig.



Tycker att du självklart ska ha en häst med egen bjudning, du ska ju inte skaffa en häst med samma svagheter som din ponnie har!

2011-05-23 @ 21:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0