Bad update.se

Sista dagarna har jag knappt varit hemma, därav den urusla uppdateringen.
Igår var vi ju som sagt på globen och såg dressyren. Öppna träningen är alltid ganska rolig att se. Ungahästarna var mycket bättre än förra året, men det hade ju sina anledningar om man säger så. Jag såg dock inte alla, men av de jag såg så var ju Minnas Isac helt klart favoriten, tätt följt av Anna Svanbergs Tabasco.
Kyras clinic var ju helt klart höjdpunkten, även fast jag missade en del i början (mami och jag hängde i annexet hehe.. ). Det är nog få som kan förklara så tydligt men underhållande på samma gång! Hon kom faktikst med en hel del bra tips och råd som jag utnyttjade under dagens ridpass.
En del shopping blev det ju såklart.. hehe! Kommer ett inlägg imorrn eller på måndag när vi är färdigshoppade :D

Idag var jag och mami ute och övningskörde på morgonen och sen åkte vi till någon ny affär som har öppnat ute i Bromma. Det är en gigantisk sportaffär som även säljer ridgrejer. Dock brukar ju det vara mest värdelösa prylar, men här fanns det faktiskt en hel del bra grejer! Och eftersom jag inte kunde köpa något på Globen idag åt min häst så fick han ett nytt innetäcke därifrån.. hehe :D nej men det var faktiskt välbehövligt, för han tjocka är alldeles för tjock nu och det tunna är alldeles för tunnt, men nu blev det perfa!
Red lilla R i ridhuset idag. Eller vi började med att skritta en sväng ute och han var mer vild än tam.. Hej överskottsenergi!
I början av själva passet känndes han sådär, inte riktigt så sammarbetsvillig som sista veckan. Men han släppte efter och blev helt okej. Ska dock stryka mig från Lurbo nästa helg eftersom vi inte är helt 100 igång.
However så skrittade jag ut en sväng med Louise och Helge sen, och Roynis var helt crazy banana! Efter att jag höll på att flyga av två gånger så fick jag helt enkelt hoppa av och leda honom hem! Tror minsann det är någon som är väldigt piggelin ;)

Väl hemma igen blev det en springtur som vanligt, dock sa träningsvärken från igår ifrån lite.. Blir jobbigt när kondisen är på topp men benen är 14 km bakom.. ;)

Imorgon ska jag upp och rida Roynisen på morgonen innan vi åker iväg till Globen. Vi ska ju gå både på dressyren och kvällsshowen så då hinner jag ju inte ut till stallet på kvällen ;)


Min pärla i sitt nya pannband (a) :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0