Dagens ridpass 1/11 2011

Var ute i stallet imorse och red Roynisen en sväng. Hade tänkt rida en sväng ute först och sen i ridhuset, men jag hade lite ont om tid så då fick han nöja sig med ridhuset.
Red med "snällsporrarna" (30 mm rundade, rider vanligtvis med 25 mm med slät trissa) och faktiskt så gick det bättre än väntat! Han brukar bli så himla seg när jaga har de sporrarna, men idag var det bättre!
Red inte särskilt hårt, 40 minuter lösgörande och tillslut släppte han efter finfint!

Vid 12 lastade vi in honom i trailern och åkte mot Vällingby, eftersom hovslagaren skulle komma dit. Roynis stod som ett ljus medan han skoddes. Anledningen till att vi åkte till vällingby var för att hovslagaren inte skulle hinna komma ut till oss också, och Royne behövde verkligen skos NU! Men R är ju så snäll att ha med sig, lättlastad och står stilla när man håller på med honom så det är ju inte jobbigt att åka iväg med honom!

Imorgon ska jag jobba och rida lektion! Blir la kalas de va!
Nu ska jag träna och sen ska jag möta upp min vän Rebban för some serious biotittande! ;)


Royne på Vällingby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0