Dagens ridpass 8/11 2011

Eftersom det är tisdag, jag är ledig och ridhuset stänger vid cirkus 14 så åkte jag till stallet vid 10 imorse.
Gjorde iordning R lite snabbt och skrittade sen ut en sväng. När vi kom upp mot ridhuset igen så kom vi från andra hållet än vad vi brukar, och där är det ny sand utlagd.. Mycket läskigt så min modiga lilla häst.. Han försökte vända om och skuttade sen hela vägen ner förbi trailerparkeringen och utebanan och backade upp på gräsplätten.. Det slutade med att Emma, som red på utebanan, fick gå före oss bort till ridhuset..! Mongohäst!

Själva ridpasset gick, trots den något spända inledningen, helt okej. Tränade mest på att göra de enkla bytena raka. Framförallt när jag ska fatta högergalopp så tappar jag bort vänster bogen totalt.. Den lever sitt egn lilla liv och jag har lite svårt att hålla ordning på allt samtidigt. Men tillslut fick vi till en del enkla byten som var riktigt raka och fina!
I traven känndes han lite matt. Inte för att han har världens power i vanliga fall, men idag var den mattare än vanligt. Dock är det inte ovanligt eftersom det är dagen efter vila och då brukar vi behöva lite tid för att hitta tillbaka dit vi avslutade det senaste träningspasset.

Imorgon ska han få springa lite fint i ridhuset igen. Det blev mycket dressyr de här senaste veckorna, men vi tävlade ju i söndags och ska tävla igen nu på fredag. Så tyvärr hinner vi inte med någon uteritt den här veckan, men nästa vecka ska vi minsann ut och rejsa i skogen igen!!

image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0