klaad cheey!

Jobbade ju som sagt hela eftermiddagen idag, och när Roynis kom in från hagen vid 13 såg benet ut ungefär som tidigare dagar (med undantg för igår kväll). Så han fick komma in och äta lunch och sen gå ut igen, och när han kom in vid 16 var benet superfint! Jag satte på en kylis iaf, i förebyggande syfte liksom.

När stallet var klart vid 17 gjorde jag iordning Royne, men eftersom det var bäcksvart ute så skrittade vi i ridhuset. Jag valde att skritta honom istället för att leda eftersom han skrittar på mycket bättre om jag sitter på.
Så vi skrittade en timme i ridhuset, lite väl enformigt kanske men vi kunde faktiskt träna en del också. Framförallt så tränade vi på att skritta rakt! Få saker är så sjukt svårt som att skritta just precis rakt fram med hästen helt rakställd och rakriktad. Jobbade ju honom även i skritten genom att variera formen en hel del. Faktiskt så måste jag säga att han vr ganska mjuk för att ha vilat sen i fredags!

Imorgon väntar Nationella i Svenska B hela dagen och därefter tänkte jag hinna åka hem och träna innan jag åker till stallet. Men ja, det beror lite på när jag blir klar med provet.
Vi fortsätter nog skritta den här veckan ut, men håller benet sig såhär fint kommande dagar så börjar vi nog jogga lite till helgen! Jag är så ridsugen så jag tro jag smäller av!!!


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Skönt att det är bättre! :D



SV; Jag förstår ditt beslut helt och hållet :) himla svårt att ta ställning till det där när man är tävlingsryttare tycker jag. pengar vs hästliv typ, hur kul beslut är det egentligen?

2011-11-16 @ 21:19:38
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: Kris

Du får rida lite barbacka oxå ! (:

2011-11-19 @ 21:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0