Dagens ridpass 15/10 2011

Idag har min fina häst varvat mellan att vara riktigt fin och ett dundermongo!
Det går fortare och fortare att få honom att spotta ut gärsgårdsstolpen han har svalt, vilket känns väldigt bra. Nu vet jag ju hur jag ska göra för att få honom ordentligt loss.
Började som vanligt med att rejsa runt fyrkanten för att få igång galoppen på honom. Så fort jag fått galoppen någorlunda med mig så började vi med serpentinerna med enkla byten och framdelsvändning. Han börjar fatta vad det är han ska göra nu, och då kan jag koncentrera mig på att få honom loss och kvick i benen istället för att svänga.
I galoppen känndes han för det mesta superfin, traven däremot var ingen höjdare. Han var seg och här och var gick han över i en väldigt dålig "passage" när han inte gick fram ordentligt. Vet faktiskt inte om han gör så för att han är dum, inte förstår eller om det är något han inte trivs med. Vi ska ju iaf träna imorgon så förhoppningsvis kan vi ta oss igenom det då!
 


Har inget photoshop på den här datorn, så ni får nöja er med den här bilden så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0