Dagens ridpass 19/10 2011

Red lektion för Emma idag på Royne.
När jag värmde upp var han faktiskt ganska fin, inte alls lika jobbig som vanligt. Men det är ju lättare på kandaret..
Som sagt så var uppvärmningen bra, men när jag tog upp honom igen och vi hade jobbt en stund så började han stanna och hoppa på stället. Emellanåt var han riktigt fin, och så ibland fick han adhd och började skutta på stället. Antagligen beror det på att han tycker det blir jobbigt, för han jobbar hundra gånger bättre på kandaret och bär sig sjlälv. Då är det klart han tycker det är jobbigare, men han måste ju faktiskt kunna gå iaf!

Men som sagt så var han riktigt fin mellan sina små ryck - fin i formen, lätt i handen och kom igång med bakbenen. Vi provade att rida igenom ett program för att testa lixom. Han stannade i två av tre galoppfattningar, men när jag fått säga åt honom en gång på skarpen så blev han riktigt fin! Därefter tränade vi lite övergångar galopp-skritt-galopp, vilket han gjorde riktigt bra så då avslutade vi.

Imorgon blir det vilodag för Roynis så jag ska ut till stallet på morgonen.

Lilla R var iaf helt klart snyggast idag i sin väldigt gröna outfit! ;)

Hihi min gröööna hest!!
<p>Sweetie &lt;3</p>


Kommentarer
Postat av: Anna S

Härlig färg! :D

2011-10-20 @ 22:38:14
URL: http://missbelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0