Dagens ridpass 4/10 2011

Dagens till ära blev det ju en tur ut i skog och mark. Vädret var alldeles underbart - soligt men lite kallt.
Vi red slingan och min faktastiska häst var lika snäll som vanligt, enda tills vi kom till sista korsningen.. Då kommer Westlife med en av sina gigantiska lastbilar körandes från ena hållet. Så jag vänder och vi skrittar tillbaka en liten bit för att slippa stanna (det är när han stannar som han kan bli tittig.) och sen vänder vi tillbaka och skrittar upp mot kosrningen igen. Då kommer plötsligt en viss hästkarl dundrandes i världens fart i svängen och är inte mer än några meter ifrån oss när han väl stannar.. Roynis uppskattade inte riktigt den spänningen! Men tillslut tar vi oss förbi bilen och kan skritta hem i lugn och ro.

I övrigt så var min häst fantstisk idag, så himla mjuk och fin! Ville helst inte sluta rida! Det visar ju bara att det arbete vi gjorde igår verkligen gav resultat, så ska fortsätta rida på samma sätt nu.

Imorgon står dressyr på schemat och jag hoppas han känns lika fin då! :)


<p>.</p>


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0