Dagens ridpass 7/10 2011

Ååh idag var en sån dag då jag helst inte ville sitta av min fina häst!
Jag red honom på remont idag eftersom han hade ett litet skav av nosgrimman, men om dagens fantastiska resultat beror på den kan jag inte svara på.. Ni som känner mig vet hur jobbig jag är när det gäller förändringar och liknande (När jag t.ex. red Jack så provade jag honom på remont en gång och han gick så bra på det så jag VÅGADE aldrig byta tillbaka.. :P )
I början var han som den gärsgårdsstolpe han innerst inne är. Dock var han mycket lättare i handen än vad han brukar.
När vi kommit igång och tagit den obligatoriska skrittpausen så kunde vi sätta igång och börja arbeta på ordentligt.

Började som vanligt med galoppen eftersom det är den lättaste vägen. Tränade på en massa övergångar från galopp till trav eftersom det är helt galet svårt. Men tillslut fick vi till det riktigt bra i vänster vavr, till höger var det svårare. Övergick sen i att variera avsaktningarna mellan trav och skritt för att han inte ska göra dom "själv" så att säga.

När det sen var dags för trav trimmade vi lite på skolorna och övergångar till skritt. Dock låg fokus hela tiden på att han bara skulle bli rund och sänka sig. Mot slutet var han riktigt fin, mjuk i sidorna och lätt i handen!

Efter passet fick Roynis sig ett ordentligt bad.. Det behövdes kan man säga..!
Imorgon blir det lite mer dressyrtrim! Förhoppningsvis kan jag få med mig mamma så kan hon fota lite :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0