Ett besök hos kiropraktorn

Idag var det ju min tur att gå till kiropraktorn..
Han kunde snabbt konstatera att jag var väldigt sne i bäckenet (vilket jag ju anade) och att jag iprincip inte har någon svank. Dessutom är jag överrörlig men väldigt stel (hur det hänger ihop vet jag inte riktigt haha..).
Han knäckte iaf loss nacke, rygg och bäckenet, och det var precis lika obehagligt som jag minns det från tidigare gånger!
Svanken kommer få bli ett långsiktigt "projekt", det kan man inte gör något åt på en dag. Problemet är att ryggraden iprincip är ihoptryckt i svanken. Ryggraden ska ju vara formad som ett S, men sista "bågen" i min rygg är nästan rak vilket gör att jag blir stum i ryggen.
Kiropraktorn sa också att mina sitsproblem i ridningen (att jag lutar mig för mycket bakåt och rider i bakvikt) har med svanken att göra. Jag kompenserar min obefintliga svank med att luta mig bakåt.
Jag har iaf fått en övning att göra som ska hjälpa ryggraden att forma sig rätt. Sen ska jag tillbaka och knäckas igen om lite mer än en vecka.

Han sa också att ryggraden ännu inte var kroniskt ihoptryckt, men om vi inte fixar till det nu så kommer den bli det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0