Morgonstund har guld i mun!

Var i stallet vid strax innan 7 imorse eftersom jag och Maria skullle rida ut vid halv 8.
Dagens största problem var att det var sån jäkla dimma så man såg ingenting ut på åkrarna, alltså hade jag ingen aning om det stod några älgar och spanade på oss.. !
Roynis var iaf helt stört härlig att rida idag! Efter en vecka på kandar (tidigare har han varit hemsk på träns efter att jag ridit på kandaret) och vilodag igår så förväntade jag mig en gärsgårdsstolpe värre än vanligt, men icke! Han var riktigt mjuk och fin, även om vi kunde ha haft lite bättre framåtbjudning.
Vi galopperade uppför en backe 4 gånger, och Royne tyckte nog det var väldigt jobbigt för han stannade varje gång direkt när det blev plan mark.. dålig kondis.se..

På vägen hem såg vi dock en älg bara ett par meter in i skogen! Behöver jag ens säga att vi travade snabbt som attan därifrån.. ;) Dock såg nog inte älgen oss, och hästarna såg inte älgen.

Imorgon ska vi dressyra igen! Får hoppas han är lika fin då.
Nu väntar en jäkla massa pluggande.. kult..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0