15/9 2011

Royne vilade ju idag så vi tog en promenad. Det var minsann någon som var lite pigg kan jag säga.. Lille R gick och bet i kedjan, småskuttade och var allmänt jättejobbig precis hela tiden! Men hellre det än att han är dödstrött!
Hovslagaren var ju ute idag också och skodde honom. Han tyckte att R var lite låg i trakterna, vilket kunde formas om på sikt och så hade han sagt att R hade en liten blödning på insidan av höger fram som troligtvis kom ifrån att han trampat på något vasst för länge sen. Inget av detta var varken allvarligt eller något man gjorde på stört, det fixas till under en längre period.

Imorgon ska Royne få gå lektion. Ska dessutom prova en annan sadel på honom eftersom min inte ligger toppenbra.

Giraffen..
Han är kanske inte så charmig alltid, men han är en riktig liten pärla!

Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

SV; hahah, samma här! "du har svårare till vänster, höger flyter ju på bra" låter det på Vendela och TVÄRTOM på Bingo! Jag har svårt med allt som heter skänkelviking känns det som. Viker mig också i sidan, försöker jucka hästen åt sidan med sitsen (!) tränger med händerna hit och dit och gud vet vad.. haha!



Åh tack :D

2011-09-15 @ 22:15:04
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: Gaia

Hi from Italy

visit our horseblog: www.iconadeironchi.blogspot.com

stay in touch also on facebook: http://www.facebook.com/pages/IDR/133709530041269

see you soon

2011-09-16 @ 10:06:41
URL: http://wwwww.iconadeironchi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0