5/9 2011

Skulle ju rida lektion idag, men Emma var tvungen att åka iväg med en häst och skulle inte hinna tillbaka till min lektion. Så jag red lite själv i ridhuset istället. I början tyckte han det var lite väl läskigt när det gick folk upp till butiken (den ligger ju en trappa upp och man går upp från läktaren..) Men efter en stund coolade han ner sig.
Idag red jag lite mer än vad jag gjorde igår och testade på lite mer. Provade göra något byte åt varje håll och första gången tryckte jag till honom lite för mycket så då sparkade han bakut, men sen så gick det bra. Testade också att ta tillbaka honom lite i både trav och galopp, och vips så galopperar han på stället och tar två steg i passage! Han är verkligen en riktig liten stjärna!
Men herregud vad jobbigt det är! Det är ju en helt annan ridning än vad jag är van vid från ponnyerna. Jag orkar trava typ två varv innan jag måste pausa haha.. ;)

Jag är så glad att jag har hittat den här lilla pärlan och att han ble min! Han kommer kunna lära mig så himla mycket!

Åh han är en riktig liten pärla! Jag bara längtar tills vi kan komma igång och träna ordentligt!
Min snygging!
Sadel: Brun Röösli
Schabrak: grått Schockemöhle
Lindor: Gråa Sjöhagen
Lindpaddar: Mias
Boots: Svarta Equi guard
Träns: Svart Cheval med silver och guld swarovski

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0