en lördag!

Började dagen på Guro Ridshop, dels för att dom hade rea men också för att jag var på jakt efter stigläder och tyglar och de brukar ju ha bra grejer där. Men tyvärr var det jag sökte efter slut, så jag kom hem med ett flugtäcke för halva priset!
Åkte ut till stallet sen och red lilla Roynis, som dagen till ära var väldigt svår. Han är ju en stjärna, men piloten har rätt mycket att öva på så att säga..! Han är ju bra på så sätt att han verkligen kan lära mig, men när det blir svårt så blir han så fruktansvärt stor för mig som är van vid mina små ponnyer. Men vi tränar på, kan ju egentligen inte kräva så mycket med tanke på att jag har haft honom en vecka ;)

Gjorde iordning allt i stallet och åkte hem sen. Vid 7 kom mina käraste vänner och deras mammor (och pappor den här gången). Vi käkade middag och hade det allmänt jättetrevligt! Vi är ju 5 st kompisar vars mammor också är kompisar, så lite då och då brukar vi träffas och käka middag ihop. Något som är väldigt roligt är också att det är väldigt stor ålderskillnad på oss "barn" - Carro som är äldst är 21 och Pellen som är yngst är 15. Men vi har lika roligt tillsammans för det!

Imorgon ska jag upp och rida Royne på förmiddagen för att sen åka till v-by stallet eftersom det är ponny-DM där som Sjövillan anordnar! Ska bli roligt att få se så många fina ponnyer! :D
Dock hade jag tänkt ge mig ut och springa innan jag ska till stallet, det slank ner lite för mycket anNanaspaj så "fileerna" måste få arbeta lite också ;) Lite internt kanske, men det får ni leva med! :D


BästaBästa i somras, Erkan fick agera fotograf och är tyvärr inte med på bilden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0