Mitt hemmagym

Visste ni att vi faktiskt har ett litet hemmagym här hos mig?!
Står mycket hellre på crosstrainern ensam framför tvn än bland alla andra svettiga äckel på ett gym!
Vårt "gym" är ju inte så stort, men det duger gott och väl so far med en cross, en motionscykel, pilatesboll, hantlar och någon annan armstyrke grej som jag inte vet vad det heter. Dessutom brukar jag använda den mysiga lila mattan till mag och rygg övningar, som t.ex. rumplyft, plankan och armhävningar.

Den här veckan har jag faktiskt tränat varje dag - 40 minuter på crossen och 55 rumplyft som minimum. Egentligen är det inte det att jag är trött av det, men efter 40 minuter är man rätt uttråkad.. Efter varje träningspass har jag varit noga med att stretcha, och redan nu märker man faktiskt skillnad. I början av veckan nådde jag definitivt inte mina tår om jag stod med raka ben och skulle nudda tårna. Det gör jag faktiskt med lätthet nu! Och när man har tränat färdigt så kan man chilla lite i den otroligt mysiga Fatboyen (lite dubbelmoral kanske att ha en fatboy bland träningsmaskinerna?!)

Tränar ni något annat utöver ridningen, t.ex. på gym eller någon annan idrott?

Tack gud för att jag slipper köpa ett gymkort och slipper träna bland andra svettiga äckel!


<p>Tack gud för att jag slipper köpa ett gymkort och slipper träna bland andra svettiga äckel!</p>


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Fan vad nice, vill också ha en crosstrainer!! :D

2011-10-01 @ 00:53:33
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0