Ett försök till vilodag..

Min kära pärla skulle få vila idag, precis som vanligt efter tävling. Trodde att han skulle vara trött, så jag planerade ju in ett halvpass även imorgon och vilodag på onsdag. Jag tror nog jag får tänka om där..
Vi har nämligen, dagen till ära, iprincip skenat runt ensta! Royne studsandes och hoppandes med mig hängandes i grimskaftet efter honom! Han har tränat ordentligt en hel vecka, rest relativt långt, tävlat tre dagar på en vecka, sovit borta osv, och ändå beter han sig som om han har vilat i en vecka! Ibland undrar jag var han får sin energi ifrån.
Självklart är det inte okej att han är dum, men just idag kan jag inte annat än skratta åt honom! Men välbehövlig motion fick vi ju iaf;)

Emma sa i lördags att hon tyckte jag skulle testa att åka på meeting och rida två klasser per dag, lite för att se om han blev mer avspänd då. Just i den stunden tvivlade jag lite på om han verkligen skulle palla det, men jag har nog ändrat mig i den frågan! Så hittar jag ett meeting som har två bra klasser per dag så testar vi det. Det värsta som kan hända är ju att jag får stryka mig?!

However så ska pärlan få jobba lite mer imorgon än planerat. Jag hoppas att vädret är okej så att man kan vara på utebanan, annars får jag åka dit på kvällen och rida i ridhuset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0