Påsklov!

Känns jävligt gött att påsklovet äntligen är här!
Inledde den här dagen med ett kemiprov som faktiskt gick riktigt bra, trots att jag knappt hade pluggat, och avslutade den med en inställd fotolektion. Man kunde ha det sämre!

åkte till stallet direkt efter skolan och red ett pass i ridhuset på min fina häst. Idag var faktiskt en sån där dag då jag helst inte ville sitta av!
Vi började knappast på topp, han känndes sådär stel och jobbig som han kan göra om jag rider innan han varit i hagen.. Men vi tog oss igenom det och han blev faktiskt riktigt fin! Och det är nästan dessa dagar det är roligast - när man känner att man verkligen kommer igenom det som är svårt och får avsluta med en superkänsla!
eftersom han känndes så stel till en början så jobbade vi med mycket lösgörande arbete, skänkelvikningar i alla gångarter och förvänd galopp med ställning innåt för att få koll på bogarna. Han dummade sig någon gång, men i det stora hela så känndes han verkligen sååå fin!

Kvällen har ägnats åt körkortsplugg.. Har sisodär en 18 distanstest kvar att göra på inte allt för många dagar.
Imorgon väntar iaf ponnytävlingar på v-by! Eftersom jag är så himla snäll (a) så ska jag stå på framridningen i förtsa klassen, trots att jag inte tävlar för v-by längre och måste vara med och hjälpa till.
Sen på eftermiddagen ska jag åka ut till stallet och rida lite på min pärla, och plugga förståss.. -.-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0