15-16/8 2012

Igår jobbade jag som vanligt och på förmiddagen red jag ut en sväng på Royal med mina nya stövlar (elle ja, jag beställde dem i mars och hämtade dem i början av maj så nya vet jag inte om de kan kallas, men åtminstone oanvända!) Det var hemskt. På riktigt! Trava gick inte alls, så vi höll oss till skritt och galopp. 
Det blev dock lite halv-vilo som planerat. Vi galopperade bara korta sträckor och utan några höga krav, och istället så jobbade jag igenom honom ordentligt i skritt. 
Vi stressade oss verkligen igenom hela dagen för att vara klara i tid, eftersom det bjöds på middag hos Maria med de från stallet. Mycket trevligt! 
 
Även idag har jag ju jobbat. Emma och Clara åkte med Helge och Queen på tävling, så hela förmiddagen gick åt till att göra iordning de hästarna och plocka in alla grejer i bussen. Först när de kom iväg vid 14 kunde jag börja med hästarna som var kvar hemma. Det började spöregna på eftermiddagen, och i hagen gick min ordina häst och gottade sig.. Lerig som attan var han när jag tog in honom, så han fick sig en dusch oc jag fick vänta ännu längre innan jag kunde rida. När klockan var 18 var jag nere i ridhuset och kunde börja dagens pass. 
Royal fick gå på träns idag, trots att det egnetligen var kandardag. Men han känndes faktiskt riktigt fin! Rund och uppe i formen utan att bli för hög, spänd och kort. Vi jobbade mycket med galoppen - lite förvänd galopp, enkla byten, vanliga byten och slutligen "fyrkanten", alltså att man verkligen rider som en fyrkant och vänder en fjärdedels piruett i h´varje hörn. 
I traven gjorde vi några skänlevikningar och lite skolor. Roynis var överlag riktigt duktig hela passet! Inga dumhete och väldigt sammarbetsvillig. Han ska få gå dressyr imorgon också, för att sen på lördag ha en chilldag med endast skritt i skogen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0