22-23/8 2012

Igår red jag lektoin på Roynis för Emma på tränset. Han var lite "seg" i munnen till en början, men han lyssnade riktigt bra och känndes i övrigt väldigt mjuk i kroppen trots att han vilade i måndags. 
Laban skulle bara gå på promenad, men när det väl var hans tur så fullständigt vräkte regnat ner! Så det var bara dra på regnkläderna och ge sig ut i regnet för en 40 minutes promenad. blöta kan man minst sagt säga att vi var när vi kom tillbaka. 
På kvällen var jag hundvakt åt Vilja, så jag och hundarna åkte från stallet vid strax efter 20 och tog en sväng förbi v-by stallet för att hälsa på :) Var hemma vid 21 och då var det bara bums i säng, nästan iaf.
 
Idag jobbade jag från 6 på morgonen. Laban skrittades i ridhuset på eftermiddagen eftersom regnet vräkte ner, och jag hade helt enkelt ingen lust att bli dyngsur idag också när jag dessutom hade ganska många timmar kvar innan jag skulle komma hem igen. Så vi skrittjobbade i ridhuset i 45 minuter, och även om skrittjobb inte är Labans starkaste gren så skötte han sig ganska bra tillslut. 
När allt var klart i stallet så skulle jag rida Royne, alltså typ vid 18. Var riktigt otaggad, hade ingen som helst lust att gå ner och rida. Men kandaret skulle på och vi skulle jogga oss igenom alla stela sidor jag förväntade mig. I början känndes han konstig. Inte dålig, bara konstig. Jag kom fram till att det nog var för att han känndes så himla fin i jämförelse med vad jag hade förväntat mig?! 
Han känndes verkligen kalasbra idag! Finfin i både trav och galopp. Bytena var inte tiptopp, men förvända galoppen var nog det bästa vi åstadkommit under det här året! I travarbetet gjorde han såå fina skolor, med bibehållen framåtbjudning och utan att spänna sig! Vilken fantastisk häst jag har! 
 
Imorgon ska Laban ledas slingan och Royne ska få gå lektion för Emma på kvällen, med planen att vi ska ta oss igenom ett program inför nästa helg! 
 
Bjuder på en mycket charmig bild, föreställandes mig och Laban i gårdagens spöregn! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0