27/8 2012

Jobbade som vanligt och red en sväng på Laban vid 11-tiden. Visste att det skulle vara programträning i ridhuset från 12, så jag t'nkte hinna rida innan. Men då hade de tidigarelagt träningen till 11, och ridhuset var ju därmed avstängt.. Så Laban och jag skrittade ut en sväng först och sen försökte jag mig på att jogga fem minuter på hoppbanan.. lättare sagt än gjort! Han var helknäpp och vi kunde inte trava mer än två meter utan att han flög i luften.. haha galenpanna! Det är inte lätt att vara piggelin när det dessutom är kallt och blåsigt.
 
Senare under dagen red jag ut en sävng på en väldigt pigg Queen. Hon vilade igår, så unghästenergin visade sig tydligt idag ;) Men hon är ju trots allt bara fem år gammal, vilket man lätt glömmer då hon är så otroligt snäll! 
 
På kvällen red jag lektion för Emma på Royne. Han vilade ju också igår, vilket märktes tydligt. Han var inte alls med mig i början, och det tog längre tid än vanligt att värma honom. Han blev väldigt fin tillslut, men det var det där lilla problemet med vänsterbogen som inte riktigt ville ge med sig.. Vilket på sätt och vis känndes lite konstigt då han var så otroligt fin i handen, bra i formen och travade superbra.
 
Imorgon börjar jag egentligen 8.30, men eftersom jag ska med Kennie på valpkurs på kvällen och jag har ingen större lust att rida vid 8 på kvällen, så får jag helt enkelt vara där och rida på morgonen innan jobbet! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0