Regn, regn och ännu mera regn..

Det började regna när jag släppte ut hästarna vid halv 7 imorse, och sedan dess har det regnat NON STOP! Och det är inte så att det stundtals bara har droppat lite, nej det har verkligen vräkt ner hela dagen! 
 
Jag longerade Laban på dressyrbanan i spöregnet på förmiddagen. Han var riktigt duktig, även om han inte riktigt uppskattade regnet och att det var lite tungt underlag.. Men han fick kämpa på i 20 minuter innan han fick gå in och värma sig i stallet igen. 
 
Royne red jag ett kort joggingpass på nu ikväll. Han känns inte helt bra och jag ska ringa Chris på måndag och försöka få en tid snarast. Vill inte att det ska hinna gå tre veckor av onödig vila den här gången också..! 
jag ska iaf jogga Royne över helgen, väldigt lätt och kravlöst bara för att han ska få röra på sig. 
 
Imorgon jobbar jag halvdag och börjar alltså vid 12. Men jag ska rida båda hästarna innan (för att slippa vara kvar halva natten som alla andra dagar..), så jag tänkte vara i stallet redan vid 9. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0