Trötter

Förstår verkligen inte varför jag är såhär fruktansvärt trött.. Dagen har varken varit tung eller jobbig. Jag red Royne på förmiddagen, red ut en sväng på Queen och sen var alla hästar plötsligt färdiga och skulle nattas. Så jobbigt har det verkligen inte varit idag och jag var hemma redan vid 18.30. Fast det klart - även om dagen var kortare än vanligt så tar det på krafterna att vara i stallet 12,5 timmar..!
 
Royne gick iaf inte alls nå bra idag. Skulle egentligen rida lektion för Emma, men när vi bestämde det igår hade jag totalt glömt bort att min häst måste ut i hagen kl 12. Det var fördelen när han gick i paddock - då kunde man byta lite hejvilt mellan hästarna så att det passade en själv ;) 
Så jag red helt enkelt själv idag, men det gick totalt åt pipsvängen! Vet inte riktigt vad jag sysslade med uppe på hästryggen.. Men red bra gjorde jag åtminstone inte, och Roynis var inte riktigt med på noterna. Nya tag imorgon, då ska han förhoppningsvis gå lektion iaf!
 
Funkderar helt ärligt på att strunta i min planerade springtur och krypa ner i sängen istället.. Imorgon börjar jag förvisso inte fören vid 8.30, men ändå! 
 
Min bästa häst tillbringar numera sina eftermiddagar med sin nyfunna bästis DJ!
Här har ni en bild på Roynis och hans nyfunna bff DJ(? tror den heter så iaf.. :P).
De har iaf idag stått mer eller mindre PÅ varandra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0