2012: Maj

Maj blev både en väldigt bra och en väldigt dålig månad. 
Vi inledde med tävling två dagar på rad; Livdragonerna och Sjövillan. På livdragonerna första dagen var allt Kaos och gick totalt åt skogen. Övervägde att stryka mig från Sjövillan nästa dag, men efter lite diskuterande fram och tillbaka med Emma så åkte vi iaf. Framridningen var kaos och innan jag gick in på banan sa jag till Royna att: "Om du inte sköter dig nu så säljer jag dig". Konkreta hot var grejen, för han sprang som aldrig förr och vi fick vårt första kval! 
 
 
Han fick ta det lite lugnt ett par dagar och mest gå i skogen, och när jag sedan skulle rida det första ordentliga träningspasset så känndes han inte okej. Kiropraktor-Kicki kom ut och kollade på honom, men vi kom överens om att han skulle få träffa veterinären. Jag hade tur, för bara ett par dagar senare kom Chris till Hogsta. Jag hade aldrig tidigare använt mig av Chris, och han gjorde inget strålande första intryck som veterinär hos mig.. Vi bestämde att det var bättre att ta in Roy på kliniken för att röntga osv. Han blev ordinerad en månads vila. 
Jag red alltså ingenting från mitten av maj och en månad framåt. 
 
Trots att maj var en skitmånad gällande hästeriet, så hände det andra roliga grejer.
* Jag tog äntligen mitt efterlängtade KÖRKORT!
* Blev ägare till världens underbaraste och gulligaste lilla Kennie <3
* Hängde med Fritte och Pjotter på tävling
* Och tillslut var det bara 14 dagar kvar till studenten! 
Det här vägde upp ganska mycket av en annars riktigt sugig månad! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0