Dagens ridpass 12/12 2012

Laban longerade jag på utebanan i snön idag. Han skötte sig bra och fick verkligen kämpa, trots att vi inte höll på länge alls. Tror det är bra för hästarna att få jobba  snön, men inte för mycket. 
 
Royne fick gå lektion för Emma, om än en väldigt kort sådan. Han är ju inte helt igång och orkar inte så mycket, men han kämpade på de 20 minutrarna jag red. Emma tyckte inte han såg konstig ut, mest lite stel och styv. Men han var väldigt taggad! Flög iväg när jag la till skänkeln. Det hör inte tillvanligheterna på den hästen ;)
Fokus låg bara på att han skulle bjuda på ärligtframåt och jag skulle i princip kunna släppa tyglarna och han skulle bara fortsätta gå. Jag vill gärna dra lite extra i innertygeln, vilket jag absolut inte får göra eftersom han blir så bromsig då. 
Känndes faktiskt ganska fin på slutet så då gav vi oss. Vi har bestämt att köra på så här i några veckor, och blir det inte märkbart sämre så ska han kollas igen när Chris kommer ut till Hogsta. Eftersom han stod så länge pga lymfangiten så är jag lite orolig att frambenen fått ta stryk av det. Han ska ju röra på sig mycket för att de ska fungera, men just där och då kunde han inte röra sig alls.. Jaja, time will tell! 
 
Imorgon rider Maria Laban och jag jobbar halvdag så Royne får gå ett pass på förmiddagen. På kvällen ska jag in till stan med mamma för att se Dirty Dancing på Chinateatern! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0