Dagens ridpass 23/12 2012

Red lektion på min vackra pärla för Emma idag. Drog på kandaret för första gången sedan typ oktober? Jag Visste att det skulle bli svårt, men jag blev faktiskt positivt överraskad!
I början var det lite tungt i handen, men vi hade fortfarande trycket framåt med oss. 
Vi värmde upp precis som vanligt, fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka. Han ska vara lätt på hjälperna och jag ska bara kunna sitta stilla. Det sistnämnda är lite svårare, men en dag ska jag kunna det också! 
 
Efter uppvärmningen fortsatte vi lite i galopp. Vi varje bokstav tempoväxlade jag två steg för att hela tiden kunna känna att han var med mig. Gjorde lite skänkelvikningar och slutor i galopp,och därefter även ett par byten. Han var väldigt lätt för hjälperna och ble faktiskt ganska fin och framförallt lätt att rida. 
Vi avslutade med lite trav, som är något svårare än galoppen. Jag har svårt att sitta rakt på honom och han är så känslig så han känner ju av det direkt och spänner till. 
 
Överlag så känns han väldigt fin, och framförallt väldigt ridbar! Längtar verkligen tills tävlingsterminen drar igång så jag kan få åka ut och visa upp min fina häst! 
 
Pappa var med och tog lite bilder idag. Bjuder på dessa två oredigerade sålänge så kommer det kanske fler sen! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0