Måndag 3/12 2012

Dålig uppdatering här igen ja.. 
Lördagen spenderades som vanligt på jobbet. Kom hem och gick väl iprincip och la mig på en gång?! Det är ju typ så mitt liv ser ut numera ;)
 
Söndagen inleddes med en tripp till stallet. Var där strax efter 06, mockade åt båda hästarna och red Royne en kortis. Vid 8 rullade jag hemåt igen! Så snabb har jag nog aldrig varit.. 
Åkte med mamma in mot Globen och sprang runt på mässan en stund först. Hittade faktiskt ett par riktiga fynd som fick följa med hem, och faktum är att jag köpte bara saker jag verkligen behövde! Nästan iaf..! Ska visa er senare.
 
Idag har jag jobbat som vanligt. Det har varit så sinnessjukt kallt så jag trodde helt allvarligt att jag skulle dö.. Slutade vid tre och då red jag lektion för Emma på Laban. Han var väldigt pigg i början, dels pga kylan men också för att han vilade igår. Efter en stund hittade vi kontrollen och han var väldigt påverkbar! Har nog aldrig haft den känslan av kontakt hos honom. Riktigt fin blev han iaf mot slutet, trots att det var mycket liv och rörelse i ridhuset. Han brukar ha väldigt lätt för att tappa fokus då och börja koncentrera sig på allt annat istället, och jag har lite svårt att hitta tillbaka när vi väl hamnar i det läget. Jag måste helt nekelt lära mig att bli lite snabbare och mer konsekvent! 
Ska rida honom imorgon också, och på onsdag ska han gå lektion igen för Emma. 
 
Royne har jag börjat sätta igång lite försiktigt under helgen. vi travar just nu  4 varv åt varje håll! Men faktum är att han känns så himla mjuk och fin!! Han söker sig framåt nedåt och är så extremt sammarbetsvillig! Kanske alltid ska låta honom vila tre veckor innan jag sk tävla ;) Även om vi bara joggar 5-10 minuter just nu, så tänkte jag faktiskt sätta på kandaret någon dag. Vill bara känna om han är lika mjuk på det som han är på tränset. 
 
Imorgon jobbar jag halvdag, men jag ska ju ändå ut till stallet och rida på morgonen. Jag är sinnessjukt trött efter att inte ha kunnat sova uten enda dag på typ 2-3 veckor.. 
Så.. Godnatt på er! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0