Såå duktiga!!

Red båda hästarna efter jobbet idag. 
Laban har jag ju inte ridit på typ 2 veckor eftersom Maria har ridit, men nu var det dags igen. Trodde det skulle gå åt skogen, dels eftersom han vilade igår men också för att jag trodde att vi skulle hamna mitt i "onsdagskaoset" och att det skulle rasa snö från taket, men jag slapp ifrån båda de sistnämnda!
Han skötte sig iaf bra! Dummade sig inte en enda gång, bortsett från när en pall flyttades.. Det var ju jätteläskigt, men nästa varv hade han glömt det. 
Jag la fokus på att han inte skulle tappa bärigheten, och ffa inte i svängarna. 
 
Royne slapp gå lektion för Emma, det blev så körigt med tiderna. Jag red honom istället själv efter Laban. 
Emma red ju igår, och han känndes riktigt trevlig redan från början. Lät i handen och var snabbt framme för skänkeln. Allting känns så himla lätt nu! Vi har lekt lite med rörelserna, bl.a lite byten som går hur bra som helst men även de hemska galoppslutorna (dock väldigt långa och inte särskilt tvära) känns som att de aldrig har varit ett problem! Ser verkligen fram emot att kunna börja träna ordentligt igen. Just nu orkar han inte mer än 20 minuters intensiv ridning. 
 
Båda hästarna ska få gå imorgon också, och så blir det vilodag på fredag.
 
Jultomten var på besök idag!
Schabrak och lindor: Anky
Luddboots: Charlies
Ländtäcke: Rambo
Sadel: Prestige D1 Zero
Sadelpaddar: Tempur och Prestige frampadd

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åhh, vad snyggt!! jag är också inne på att skaffa mig en röd outfit - vi får väl se vad Tomten kommer med till den vita prinsessan!
Det gråa rambotäcket är såå snyggt! Jag har ett sånt också men använder mest mitt brunrandiga som jag ÄLSKAR... ;-)

Svar: Kan inte annat än hålla med! :DDet är köpt på Börjes för typ 249 för schabraket och 149 för lindorna!! ;)
Jag har ju mitt gulrandig rambo också, men det har jag bara på tävling eftersom det är så svårt att matcha till vardags..! Men min pärla skulle gärna vilja ha ett brunt också, eftersom han ganska ofta är klädd i brun till vardags! ;)
Karro & Royal

2012-12-19 @ 22:49:58
URL: http://lilatiger.blogg.se
Postat av: Jenny

JAg tror minsann att jag måste ta en tripp förbi Börjes i mellandagarna.... :)

2012-12-21 @ 08:44:22
URL: http://lilatiger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0