Snökaos

Idag är jag glad att jag har bil och körkort! Fysatan vilket jävla väder! 
Det har blåst och snöat konstant. Vi har inte kunnat se någoning.. Det var så illa på eftermiddagen att jag inte ens släppte ut Royne i paddock. 
 
Laban skulle egentligen gått lektion, men det blev inte så så vi trimmade lite själva. Han var väldigt snäll och blev faktiskt riktigt fin! Gjorde massa övergångar, både frivilliga och "ofrivilliga". Han var nämligen väldigt rädd (...) för lite snö som låg innanför ridhusdörren, men bara  galopp. Det är ju så han är - skritt och trav går jättebra men i galopp bli allt sååååå läskigt.. Han ser sin chans. Så för att ta oss förbi dessa livsfariga snökokor så saktade jag av till trav innan han hann stanna - travade förbi - galopp etthelt varv på fyrkanten - trav innan han stannade osv. För varje gång kom vi närmre och närmre och efter typ tre varv kunde vi galoppera över snön utan att han ens rydde sig. Ibland är han ju bara så löjlig! 
Överlag så kändes han faktistk jättefin! Hoppas jag kan ria lektion någon dag, men det verkar vara lite svårt att få ihop. Måndag och onsdag ska jag sluta tidigare och hinner då rida på eftermiddagen, dock blev det ju ingen lektion idag. Tisdag och torsdag börjar jag 10 och vill därmed rida på morgonen, annars måste jag vara kvar så sjukt länge (jobba till 19 och rida efter det). Dessutom åker Emma relativt tidigt, vilket gör att jag inte kan rida innan hon åker. Fredagar börjar jag också sent och vill egentligen rida på morgonen, men då finns möjligheten att rida på kvällen eftersom emma är kvar på Hogsta. Men enda dagen i veckan jag verkligen vill komma hem har man inte så stor lust att stanna kvar i stallet till 21.. Jaja, det löser sig väl.
 
Royne var inte alls på humör idag. Han fick som sagt inte gå ut i paddock och vardärmed helt överdjävligt pigg när jag skulle rida honom vid 19... (Observera att jag hade varit i stallet från 06..) inte jag heller för den delen, såvi skrittade mest för tt inte bli allt för upprörda på varandra. Jag hoppas jag hinner rida honom lite mer ordentligt imorgon istället. 
 
nu måste jag sova. Vet fortfarande inte om jag ska jobba imorgon eller ej. Jaja, det visar sig. 
 
Såhär fin var Heöge idag när jag hämtade honom i hagen..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0