Dagens ridpass 28/2 2012

Känslan av att allt bara fungerar! ååh finns inget bättre!
Royne fick gå ett pass i ridhuset idag. Eftersom det är kurs på tisdagar så stänger ridhuset vid 14, så jag red på förmiddagen och så fick han gå i hagen på eftermiddagen.
Han är verkligen en helt annan häst nu, han arbetar frivilligt i en lägre och rundare form utan att bli framtung och hängandes i handen. Självklart kan han fortfarande bli ännu rundare och komma upp mer med ryggen, men jag tycker helt klart det är ett steg i rätt riktning! Dock känner jag ju att vi verkligen skulle behöva komma igång med träningen igen nu, så ska försöka få rida lektion för Emma i nästa vecka! Sadeln ska ju ridas in lite försiktigt, så jag får ju ändå inte rida hårt på en vecka.

Men han känndes ändå riktigt trevlig att rida idag, mjuk och fin men vi har lite svårt med väsntergaloppen fortfarande. Jag tror mycket sitter i huvudet på honom så det tar väl lite tid innan han har insett att det inte kommer göra ont!

Imorgon ska han också gå ett pass i ridhuset. Jag jobbar hela dagen och har även hand om Laban. Så trots att jag egentligen inte börjar fören vid halv 9 så tänkte jag vara på plats vid halv 8 för att hinna med allt stallarbete med pållarna på morgonen.


Dagens
Sadel: Prestige D1 Zero
Träns: Cheval
Pannband: OS
Schabrak: Beige med brun kant, Horze
Sadelpadd: Prestige
Ländtäcke: Brunt Charlies
Lindor: Bruna Shockemöhle
Lindpaddar: Mias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0