Film: Tävling i Linköping (hela filmen)

Här är hela filmen från tävlingen i Linköping.
Jag har läst alla era kommentarer på filmen där han "dummar" sig (dummar sig kanske är fel ord, eftersom han inte gör det för att vara dum utan fr att han har ont, men jag kan inte komma på något bättre ord.) och undrar om ni ändrar er uppfattning när ni får se hela filmen. Och glöm inte, hela verkligheten syns inte på film. När jag var hos Emelie Brolin på träningläger för en herrans massa år sedan sa hon "En film döljer det allra bästa och det allra sämsta, men det är en bra vägledning för att förbättra det som är halvdant".
Sen kan jag även tillägga att Royne är ingen häst som går "på tygeln" av sig själv - ni ska se oss när vi värmer upp och innan han kommit loss och igång i kroppen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker samma sak om den här filmen som jag tyckte om träningsfilmen. Han har ingen egen bjudning (du måste picka med skänkeln hela tiden) vilket gör att bakbenen inte är igång.



Vad händer om du "släpper tyglarna" och bankar till ordentligt när han stannar? Har du provat hemma?



Visst kan han ha ngt medicinskt fel, men OM han nu har det så tycker jag att du ska fundera över ditt träningsupplägg/val av tränare. För träningsfilmen såg inte rolig ut den heller.



Jag tycker det är strongt gjort av dig som lägger ut filmer där det inte går så bra och jag hoppas att du tar min "kritik" på rätt sätt.



2012-02-15 @ 18:33:21
Postat av: Anonym

Jag tycker det ser ut som du rider väldigt mycket på stångtygeln det syns på filmen att han gapar väldigt mycket o styr med munnen. Jag skulle nog försöka släppa lite på den o få honom lite "friare" fram om du förstår mig rätt så han inte är så hårt hållen i munnen. Håller med ovanstående att det ser ut som du sitter o klämmer med benen och skänkeln, kicka till o sen va mjuk igen. Har läst lite tidigare i din blogg att du har lite problem själv med att du sitter snett, det kan ju också ha lite påverkan på hästen att det blir en fel belastning för honom när inte du sitter rakt på honom. Bara funderingar jag har! :) Lycka till

2012-02-15 @ 19:12:34
Postat av: Hanna

Krånglar han så hemma som han gjorde på tävlingen? För om det är så att han bara gör det på tävling så tror jag inte att det har att göra med att han har ont.

2012-02-15 @ 20:37:21
URL: http://haner.blogg.se/
Postat av: Hanna

jaha, jag tolkade det som att det bara hade varit på tävling. Då tycker jag det låter klokt att kolla upp!

2012-02-15 @ 22:02:45
URL: http://haner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0