Veterinärbesök 16/2 2012

Jag har inte varit i stallet sen i måndags, och jag måste erkänna att det faktiskt har varit ganska skönt. Slippa passa en massa bussar, springa till tunnelbanan för att hinna i tid och komma hem vid 8 på kvällen. Fast jag har ju faktiskt saknat min lilla häst och även om det bara gått två dagar så känndes det extra roligt att komma dit idag!

Silvana var ju tillbaka idag och Royne fick komma på återbesök. Vi förklarade läget för henne, vad som hade hänt i söndags och hur han varit att rida.
Efter longering och böjning kunde Silvana konstatera att han fortfarade var lite öm i ryggen och ytterst lite inflamerad i haserna. Hon poängterade dock tydligt att det var ytterst lite, men lika bra att behandla på en gång.
Sagt och gjort - drogade Roynis och sen fick han några sprutor. Nu ska han skrittas en vecka (ledas 3 dagar och sedan skritt uppsuttet) och därefter kan jag börja rida ordentligt igen.

Det känndes skönt att det inte var något "allvarligt" med honom. Han ska på återbesök igen om 6 veckor så förhoppningsvis är han ännu bättre då!


En något trött Roynis <3


Kommentarer
Postat av: Emelie

Tråkigt med skadade hästar =( Men skönt i alla fall att det är på bättringsvägen och att ni snart är igång! :D

2012-02-17 @ 01:59:59
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0