Vilka proffs ni är!

Det är underbart att se vilka proffs det är som verkar läsa min blogg. Helt fantastiskt faktiskt! Ännu mer fantastiskt är det att iprincip ingen vågar stå för sitt namn. Varför inte det när ni är så himla bra?!
Ännu lite bättre är det faktiskt att ni kollar på filmen, slänger iväg en kommentar, utan att ha en aning om vad jag har skrivit tidigare. Jag har tydligt poängterat att jag inte tror han är dum utan att han faktiskt har ont. Ändå får jag kommentarer som att "hästen är inte dum, den har ont" osv. Vad var det nu igen jag skrev två inlägg längre ner?! Allvarligt!
Vad Roynis hade för "dippar i resultaten" med Sandra spelar ingen roll. Det var MIN ridning ni skulle kommentera, MINA tävlingsresultat. För det första så vet ni inte vad Sandra var för ryttare, vad Royne har gjort tidigare osv. Faktum är att han bara har gått som dressyrhäst i några år, han var hoppare innan det. Han kan förvisso det mesta, men de hade svårt att hitta den där supertraven som krävs för att få högre poäng i de högre klasserna.
Det här beteendet är ingenting jag har sett hos honom tidigare. Det kom helt plötsligt i lördags, men då tog vi oss igenom det och därför trodde jag det kunde bero på spänningar. Han har ju stannat och hållt på så i början, men det försvann efter någon vecka så då tror jag endast han testade mig.

I detta sammanhang tror jag faktiskt att jag känner min häst bäst av oss alla här (bortsett från Sandra). Jag är ingen naturbegåvning, inget proffs, och jag försöker heller inte efterlikna något. Min blogg handlar om min och Royals träning, både med- och motgång. Jag vill inte att det ska se ut som att det alltid går bra, för det gör det inte för någon. Jag har, precis som alla andra, fel och brister i min ridning. Jag har svårt att sitta på min stora häst och kniper därför med benen. När jag låter bli att klämma går benen som elvispar av ren reflex från tiden på ponnyerna. Då har vi utrett varför jag pickar med skänkeln på två meningar.

När det gäller val av tränare är jag väldigt nöjd med de tränare jag har. Både Emma och Nina är utbildade tränare och har tävlat internationell GP. De vet mycket väl båda två vad de pratar om. Även Annie har full koll på vad hon snackar om när hon hjälper mig.
"Visst kan han ha ngt medicinskt fel, men OM han nu har det så tycker jag att du ska fundera över ditt träningsupplägg/val av tränare. För träningsfilmen såg inte rolig ut den heller."
Tack för tipset, men som sagt - jag är jävligt nöjd med den hjälp jag har och era expert råd går just nu in genom det ena örat och ut genom det andra!

Någon (anonym såklart..) skrev att den ville veta vad min tränare tycker, om hästen verkligen ska gå så här. Därför så slänger jag upp samma film som igår, fast den här gången med Ninas kommentarer. Tyvärr har jag bara en film från när jag tränar för Emma och där hör man knappt vad hon säger.



Kommentarer
Postat av: Pillan

Men ÅH vad snyggt :)

2012-02-16 @ 08:57:56
URL: http://pillllans.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Du bad om kommentarer men vill inte ha kritik?

2012-02-16 @ 09:54:05
Postat av: Anonym

Du har en blogg, vill att folk ska läsa den, ber om kommentarer och blir sedan skitsur när folk uppriktigt säger vad de tycker?!?!?



Och vad spelar det för roll att folk är anonyma? Känns det bättre om det står Lisa, Klara, Emma, Stina, Berta, Lena, Ullis, Maria, Fia, Anna eller Jenny i namn-rutan?



Och överskriften till din video är "Tror ni egentligen att han bara gör så för att han är dum eller har han ont?". Då är det väl klart befogat att folk svarar på just det!!

2012-02-16 @ 10:20:24
Postat av: matilda

Precis så tänkte jag när jag läste kommentarerna till det inlägget... "Vilka jävla experter". Helt sjukt att du frågar vad folk tror och sen får till svar "såhär är det, såhär gör du, det här är fel". Experterna vet också allt efter att ha sett film, det är skickligt jobbat! Blä. Stå på dig Karro. Ingen är perfekt men det är din häst, och du väljer vad du vill göra.

2012-02-16 @ 12:06:58
Postat av: Det spelar ju ingen roll vad man kallar sig här?!

Om man nu väljer att blogga om sin ridning och sin häst så han man ju några saker att välja på:

* lösenordsskydda bloggen och välj dina läsare.



* förhandsgranska kommentarerna och sortera bort de som man som bloggägare inte vill publicera av någon anledning. Dock blir det ju ingen dynamik i en sådan blogg.



* Välja att inte använda kommentarsfunktionen öht.



* Lägg inte ut frågeställningar du inte vill ha svar på.

2012-02-16 @ 18:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0