Dagens ridpass 13/1 2012

Vet inte vad det var för fel på piloten idag, men hon hade väldigt svårt att koncentrera sig och gjorde först och tänkte sen.. Det känndes som att jag mest satt och drog i tyglarana..
Roynis gick ju lektion för Emma, och gjorde det trots allt ganska bra! Han är så himla pigg och framåt nu så ni anar inte, men den ärliga bjudningen tar lite tid att hitta ändå. Vi började som vanligt med skänkelvikningarna i trav och sen gick vi över till galoppen. När vi hittat galoppen började vi med fyra serpentinbågar och förvänd galopp. Vi tappade vägen någon gång, men annars gick det ganska bra. Måste dock tänka på att hålla honom lite rakare i kroppen även om jag bibehåller ställningen.
Vi fortsatte på tre serpentiner med byten på medellinjen. Första bytet slarvade jag lite för mycket och då blir det ett skutt för mycket innan bytet kommer. Men till de övriga skärpte jag till mig och lille R bytte kanon bra!

Därefter blev det lite travarbete med skolor. Vänsterskolorna gick superbra! Framförallt slutorna som brukar vara så himla svåra. Vi kunde bibehålla takten och tempot hela vägen alla gånger. Högerskolorna var svårare, jag fick inte med mig vänsterbogen i öppnorna och i slutorna tryckte han sig så mycket mot vänsterskänkeln. De sista fick vi dock till så därefter fick det räcka.

Jag höll på att dö efter travarbetet, var så jäkla jobbigt. Så jag började trava av, men det fick jag minsann inte.. haha! Här skulle tränas mellantraver! Vi gjorde några diagonaler med försök till mellantrav (det är inte vår paradgren så att säga..), och sista blev bättre än vad det brukar vara så då avslutade vi.

Han var ändå väldigt duktig idag min lilla häst, och till nästa gång får jag skärpa till mig så kanske det går ännu bättre!
Imorgon kommer alltså veterinären och Royne ska kollas. Egentligen vill jag ju inte kolla honom nu eftersom han verkligen är pågång, men när Silvana väl kommer upp så får man ju ta chansen! Men med tanke på vilken bjudning han har nu och att det verkligen har gått så bra sista tiden så kan det inte vara något stort, i sånna fall är han väldigt, väldigt snäll! Att det är något som behöver åtgärdas känns inte så konstigt, han har ju trots allt bytt ryttare, underlag, miljö - you name it!



Nyborstad häst i nymockad box..


Kommentarer
Postat av: Sofie - HorseGirlShip

personligen tycker jag inte det var någon fröjd att läsa det där inlägget... att dra i tyglarna o sådär :/

Men det lät som ett roligt ridpass :)

2012-01-13 @ 22:53:03
URL: http://www.horsegirlship.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Hej. Jag vill gärna läsa dina åsikter om Pessoabett. Läs gärna inlägget jag skrev om ämnet. :)

2012-01-14 @ 00:26:30
URL: http://jeeanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0