Dagens ridpass 22/1 2012

Red som sagt ett pass på R i ridhuset idag. Han väldigt fin i skritten, ovanligt mjuk för att vara uppvärmning liksom. I övrigt var uppvärmningen ok, men inte bättre än så.
När han fått pausa en stund började vi dagens arbete, som till stor del bestod av galopp. Han älgar gärna på framåt utan att ta bakbenen med sig, och när vi hamnar i det läget kan vi ju inte få till särskilt många rörelser! Så fokusen idag låg på att han hela tiden skulle ha bakbenen med sig, vad jag än krävde av honom. Tycker ändå han skötte sig ganska bra.
I traven jobbade jag mycket med tempoväxlingar. Han hamnar gärna i en relativt stor men långsam trav och bibehållar samma, lite sävliga takt. Jag vill kunna påverka både tempot och takten lite mer än vad jag kan i dagsläget.


Ååh gullehäst <3

Dagens outfit
Sadel: Amerigo
Schabrak: Vitt Mias med brun kant
Lindor: Bruna Shockemöhle
Paddar: Mias
Täcke: Blått Ylle från Hööks


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0