En bra dag!

Igår jobbade jag som sagt hela dagen med Maria och vi hann rida våra hästar redan på morgonen.
Roynis fick gå väldigt lätt, ca 30 minuters arbete. Han skötte sig ändå bra och gjorde det jag bad honom om, så jag kunde faktiskt avsluta då med gott samvete.
Därefter spenderade vi lite för lång på slingan.. Usch jag höll på att frysa ihjäl efter att ha skrittat ut två hästar.
Vi var faktiskt helt färdiga kl 5.

Imorse red jag ett pass på Royne i ridhuset. Han fick gå ungefär lika ansträngande som igår. Är ju fortfarande lite kluven i sadelfrågan och vågar inte riktigt rida ordentligt med någon av sadlarna (ska svara på era kommentarer om det ikväll också). Så för tillfället går han lite på halvfart, men tillräckligt mycket för att inte tappa något. Han skötte sig ändå bra större delen av passet idag också, inte riktigt lika mjuk som igår men ändå helt okej.

Efter stallet körde jag ut till Hööks och Sthlm Ridsport, vilket alltså innebär att jag debutkörde på motorvägen! Haha det var riktigt roligt, men mamma tyckte jag körde för fort när jag körde i 110 km/h.. Hon tyckte det räckte med 100.. ;)
Jag fick iaf med mig lite prylar hem därifrån, ska visa er senare.

När vi kom hem igen kom min farfar hit för att åka skidor med mig! Han hjälpte mig att valla och sen åkte vi till Viksjö golfbana för att åka. Jag vet någon som kommer ha ordentlig träningsvärk imorgon.. ;)

Imorgon väntar en hel skoldag 8.30-14.40. Därefter ska jag förbi körskolan och fixa lite och sen blir det stallet! Roynis för nöja sig med ridhuset imorgon också eftersom jag ska rida ut på tisdag.

Fick några helgulliga bilder på min pärla idag tagna med telefonen, men jag orkar inte leta upp den just nu ;)

Woop woop
Inte för att man ser så mycket, men såhär såg vi iaf ut idag.
Sadel: Wellington
Träns: Cheval med Os pannband
Benskydd: Back on Track
Schabrak: Shockemöhle
Täcke: Ylletäcke från Hööks

Hjälm: Lamicell
Jacka: Equipage, Smiths ponnydressyr
Ridbyxor: Martha Ridewear
Stövlar: Cavallo Weltmeister
Handskar: Roeckl


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0