Ofrivillig vilodag

Idag provade jag att lägga på Fanelias sadel på Royne. Den var lite lite trång i fram, men i övrigt så låg den perfekt. Så jag bestämde mig för att prova iaf.
R var väldigt pigg och framåt när jag skrittade fram, vilket bådade gott.
När jag började trava kännde jag dock på en gång att han inte trivdes med sadeln. Han blev "stum" i kroppen och ville inte alls gå fram, så jag skrittade en stund innan jag hoppade av och ledde honom 30 minuter istället. Så det fick bli en vilodag dagen till ära, men han fick ändå röra på sig i nästan en timme.

Imorgon ska jag prova att lägga på ännu en annan sadel så får vi se om den funkar, annars rider jag i någon av de gamla. Vi ska ju som sagt till Sharpman om två veckor, så tills dess får vi stå ut. Jag ska även leka med gullisen Laban imorgon, så det lär bli en ganska lång stalldag ändå :) Men jag slutar ju skolan tidigt så det är lungan.

Nu ska jag ägna lite tid åt Naturkunskapsboken.. Prov imorgon.. woopa!


Nu när det har blivit så kallt så har jag även satt på halsen på innetäcket så att pärlan inte ska frysa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0