Tävlingssäsongen på ingång!

Snart är det äntligen dags för årets första tävling! Även om den här vinterns träning inte riktigt blev som planerat, så är jag sjukt taggad!

Årets första tävling blir antagligen en MsvC i Linköping 12 februari. Linköping känns ju lite långt, men det är trots allt inte längre än vad det var till Högbo. Vi har ju vant oss vid att få åka en bit, trots att vi bor i Stockholm. När jag tävlade ponny förra året så var det ju inte särskilt många tävlingar i Stockholms distriktet - två sycken om jag inte missminner mig?!
Egentligen var planen att starta den första i Täby 18 februari, men eftersom internetet i stallet inte är det snabbaste så var jag två minuter för långsam för att komma med. Står väl som reserv nummer 12-13 ungefär, så chansen att jag kommer med är ändå ganska stor.

Det här tävlingsåret komer bli väldigt annorlunda jämfört med tidigare år. Jag rider mitt första år på häst och mitt första år som Young Rider. Dessutom har jag valt att byta klubb, från Vällingby Ridsällskap till Hogsta Dressyrryttare! Så numera är jag Hogstaryttare på allvar ;) Är självklart fortfarande medlem i Vällingby, det kommer jag nog alltid att vara hehe!

Vad är då målen tävlingsmässigt för 2012?
* Först och främst att bli stadiga i MsvC och kvala till MsvB (två ritter på minst 62% i MsvC)
* Starta MsvB framåt senvåren/sommaren och bli stadiga där
* Kvala till MsvA (två ritter på minst 62% i MsvB:4 el. MsvB:5) för att 2013 kunna starta det.

Ett mål ska vara 50% uppnåbart, och det känns ändå som att dessa mål är det. Royne kan alla rörelser som krävs i dessa program, det är bara jag som ska lära mig också!

Hur ser era tävlingsplaner och mål ut för detta år?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Mina mål för det här året är att befästa slutor, och att få galoppfattningarna att flyta på utan att hon hetsar upp sig. Båda målen är sådana jag räknar med att jag uppnår.

Angående tävling så hoppas jag komma ut på någon LC/LB vad det lider i alla fall, om vi bara får galoppfattningarna att bli bra utan en massa strul och en sjukt taggad häst! :)

2012-01-23 @ 07:59:37
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kom på att jag har ju faktiskt satt upp lite fler mål, och det är ju att fortsätta jobba på takten och att hon är lösgjord och mjuk i båda sidorna.

Och när vi sen fått galoppen bra balanserad etc så är tanken att kunna introducera förvänd galopp också...

2012-01-23 @ 08:04:21
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: cappelli

kul att läsa!



2012-01-23 @ 11:06:29
Postat av: Tania Aalto

Vill du vara med i en bloggtävling? :)http://stensholmen.wordpress.com/category/bloggtavlingar/

2012-01-23 @ 20:00:01
URL: http://stensholmen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0