Äntligen!

Mitt internet fungerar igen! Måste börja med att tacka för era fina kommentarer på inlägget med bilderna från förra helgen! Blir verkligen så himla glad när det faktiskt är fler än jag själv som ser skillnaden. Det innebär ju att jag inte bara är partisk ;)

Det har hänt en hel del sedan senast. Jag har ridit på min fina Roynis, vi har haft stalltvätt, jag har spenderat alldeles för lite tid sovandes (sovkontot ligger långt under minus-strecket..) - bara för att nämna något.
Royboy har gått som tåget även den här veckan. Red själv måndag och tisdag, där tisdagen helt klart gick bättre. I onsdags var jag ute innan jobbet och red lektion, vilket gick alldeles strålande! Eller ja, vi fick inte avsuluta med århundradets toppkänla, men vi kom en bra bit på vägen mot en kvickare häst och mjukare ridning! Så ja, jag är rirktigt nöjd med det passet. Red lektion även i fredags och då kunde vi fortsätta på samma spår, trots att han hade vilat i torsdags.
Igår var vi ute och rejsade i skogen och idag har Nina trimmat honom lite på kandar. När vi red ut igår så tränade vi lite byten, men vi gjorde bytena i vart åttonde! Då hann jag få honom kvick i galoppen och förbereda ordentligt mellan bytena. Sen "gick vi neråt" så att vi tillslut kom till byten i vart fjärde, viklket gick alldeles galant!
Idag trimmade Nina som sagt på kandar och det hade också gått bra!
Imorgon kommer min pärla hem till Hogsta igen, men först ska vi till Mälarkliniken där pärlan ska få nya skor och vi ska prata lite med Chris. Onsdag-fredag kommer Nina komma ut till Hogsta för att hon och Emma tillsammans ska hjälpa mig lite, så att de i fortsättningen jobbar efter samma röda tråd! Tror det här kommer bli super!
För övrigt så jobbar jag på som vanligt, men är faktiskt ledig på onsdag. Ska bli väldigt skönt, även om jag hellre hade varit ledig i helgen när alla andra är lediga ;)

Nu väntar sovdags! Har varit alledeles för dålig på att gå och lägga mig i tid sista dagarna. Eller ja, jag har gått och lagt mig men har haft svårt att slita mig från OS.. :)

Bjussar på en gammal bild på världens finaste Dampis <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0