Första juli

Har jobbat hela dagen och har nog haft mitt livs hittills goaste jobbdag! Två hstar var ju på tävling, så det var lugna gatan.
När stallet var klart vid 8 gjorde jag iordning Laban och red en stund på honomm. Han var jätteduktig och inte alls lika spänd som sist. Han är så himla härlig att rida den lilla hästen, så energisk och lätt i kroppen i jämförelse med min stora svarta ;) Dessutom hamnar jag mycket bättre i sadeln på honom, antagligen för att han är mycket mindre.

Longerade sen en häst och var på promenad med två.
Vid strax efter 17 var Royboy badad, lastad och redo för färd mot Lejondal! Faktum är att JAG för första gången körde transporten med hästen i! Riktigt bra måste jag erkänna att det gick ;)

Royne ska få stå hos Nina på Lejondal i två veckor nu. Tror det kommer vara superbra för både honom och mig. Nina känner ju trots allt honom väldigt bra, så hon ska hjälpa mig med honom. Anledningarna till att jag skickar honom dit är många, men det känns som sagt inte annat än rätt att göra såhär!

Imorgon väntar jobb från 06. woop woop! Så nu tänkte jag faktiskt krypa ner i min gosiga säng så jag orkar ta mig upp vid 5 imorgon bitti.
Har egentligen massa bilder från dagen, men eftersom jag inte kan skriva vanliga inlägg så kan jag heller inte visa dem :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0