Royal 4-5/7

Har som sagt varit ut och ridit Roynis både igår och idag.
Igår red Jossan (som jobbar hos Nina) lite på honom först så att jag fick se honom från marken och jag och Nina kunde diskutera problemen under tiden. När hon värmt upp honom lite så fick jag sitta upp och rida, och det var verkligen som att komma hem - fast bättre! Han var pigg och framåt, mjuk i munnen och verkligen fin att rida! Vad de gjort med honom dessa två dagar vet jag inte, men uppenberligen så gav det resultat.
Nina fick säga åt mig att inte rida så fort, för av ren gammal vana tryckte jag på honom framåt eftersom jag är van vid att behöva göra det. Hon kommenterade också att jag behövde slappna av i låren och rumpan, och vilken skillnad det blev! Har aldrig tänkt på att jag kanske skulle behöva sappna av där.
Summan av kardemumman är att han känndes rikigt fin, och de får fortsatt förtroende att rida på under den här tiden han ska vara där :)

Idag red jag också lektion för Nina, fast jag red redan från början. Han känndes fin idag också, och jag tänkte verkligen på allt det som Nina hade sagt igår. Han var möjligtvis lite "tyngre" idag, och jag fick vara väldigt kvivk i både händer och fötter för att hela tiden ha honom med mig. Men han blev bra, riktigt bra!
Även Fia var med idag när jag red, eftersom hon ska vara lite back-up om Nina är borta, och hon kommenterade att han såg väldigt fin ut. Nina sa också att hon aldrig sett honom så flott som han är nu, och att han aldrig har travat så bra som han gör nu. Så det känns ju himla skönt, att jag åtminstone har lyckats med något i mitt kaotiska hästliv ;)

Nina skulle vara borta över helgen, men det passar ganska bra att han får ta det lite lugnt. Imorgon ska han bara vila så då behöver jag inte åka dit. På lördag ska han få gå en sväng i skogen, skritt eller trav beroende på underlaget. Sen kör vi igång igen på söndag kväll!

Det känns iaf himla bra nu! Så bra som han känns nu har han nog aldrig gjort förut. Han är pigg och framåt, mjuk i munnen och inte alls stoppig! Jag hoppas hopas hoppas att det här tänker hålla i sig nu så att vi kan få komma igång igen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför måste du ha en back up? Kan du inte rida själv när nina är borta??

2012-07-05 @ 22:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0