Ny sadel?

Sedan Roy flyttade till Lejondal så har jag ridit med Ninas Equipe sadel. Till en början berodde det mest på att de inte visste vilka paddar och grejer de skulle ha under min sadel, och jag var ju inte där de första dagarna. Så då red de med Equipe-sadeln och sen har vi helt enkelt bara fortsatt med det.
I måndags red jag dck i min sadel igen, och gjorde den hemska upptäckten att jag måste köpa en ny sadel..! Inte för att min Prestige-sadel på något sätt ligger dåligt, nej det är helt enkelt bara jag som inte kan rida i den! Roy har ju varit otroligt snäll sedan han kom till Nina, inte hållt på och stannat var och vartannat varv. Men i måndags började han stanna igen och jag upptäckte att det var när jag hamnade snett i sadeln som det slev stopp.
Skillnaden mellan sadlarna är att mina sadel blir "högre" i sätet än Ninas, som i sin tur är något bredare i sätet.
 
Vi ka iaf rida med min sadel den här veckan ut och sen får vi se, men just nu lutar det åt att det blir en ny sadel.. tyvärr! I Equipe-sadeln blir jag mycket mer stilla i bäckenet, och hamnar därmed inte alls lika snett. Plus att jag "kommer loss" med benen, vilket jag inte gör i Prestigen.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jobbigt (och dyrt) när msn måste byta sadel ofta:-)

Ska din häst tillbaka till Hogsta snart igen?

Svar: Ja, det är himla jobbigt faktiskt! :P31 juli ska han få flytta hem igen :)
Karro & Royal

2012-07-19 @ 00:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0