tisdag

Fick sovmorgon imorse och började först vid 8.30. Utnyttjade min sovmorgon till fullo och gick upp strax innan 8 och fick plötsligt lite väl bråttom..
Jobbade på hela dagen och när det mesta var klart så red jag och Clara ut på Laban och Lulu. Sist jag red ut på Laban så var han väääldigt pigg och framåt, men inte idag inte! Haha, han stannade två gångar och var allmänt trck.. Åh vad jobbig han var, och han tyckte nog att jag var minst lika jobbig! Nej, faktum är att jag egentligen inte kan skylla honom för något. Jag var extremt trött och ofokuserad, och han tar tillfället i akt att slippa arbeta. Han ÄR en ponny, punkt!
Tillslut fick vi iaf lite fart när vi hade galopperat lite, men då var det dags att rida hemåt igen.

Imorgon jobbar jag som vanligt. josephine kommer dock hem imorgon, så min och Labans kvalitetstid är över för den här gången. Ska åka till Lejondal och rida ut en sväng på Royne på kvällen. Nina red honom idag, men har inte hört något från henne så jag får anta att han har skött sig :) Sen ska han iaf få gå lektion för Nina torsdag och fredag och så får han vila på lördag.
Nu väntar sängen, uppstigning 05.00 imorgon bitti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0