Världens bästa Royal <3

Var ut till Lejondal imorse och red lektion på min fina häst för Nina. Träns och graman blev det idag eftersom han skulle gå ett lösgörande joggingpass.
Nina red lite på honom till att börja med, och tyckte han känndes mjuk och fin. Sen hoppade jag upp och fick testa på ett helt nytt ridsätt. Det handlade bara om att han skulle gå fram utan att jag knep med benen eller höll ihop honom framtill. Efter ett par varv hade jag ingenting i handen! Vi kollade lite snabbt bara så att det inte berodde på att han lagt tungan över bettet, men icke.
Jag fick enbart jobba med att han skulle gå av sig själv, utan att jag knep med benen eller höll för mycket i honom. Självklart fick jag ta och lossa honom, men överlag skulle han bära sig själv.
Mot slutet blev han fin, riktigt fin! Han var mjuk som smör och bar sig helt och hållet själv!
Måste erkänna att hag svävade på små moln efter passet! Han knndes verklige sååå himla mjuk och fin idag, har aldrig fått den här känslan tidigare!
Min fina fina Royboy, han är verkligen magisk ibland.

Nu ska han få vila några dagar under Falsterbo, sen kör vi på igen på måndag. Det känndes skönt att han kunde vara så mjuk även idag, eftersom gårdagen blev ett ordentligt pumpa-pumpa-pass för hans del. Jag är verkligen jättenöjd, och även Nina verkae nöjd med min fina häst :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0