2 juni eller 2 november?!

Jobbade ju idag, 06-17.30. Man kunde ju undra vilken månad vi precis gått in i..
Kännde mig lite elak mot min lilla häst när jag släppte ut alla andra på morgonen, men redan vid 7.30 insåg jag att jag inte behövde ha så dåligt samvete med tanke på att regnet fullständigt vräkte ner. Att allt var dygnsurt var bara förnamnet..

Jag har ju knappt suttit på en häst på cirkus 3 veckor, men idag var det dags igen. Värmde upp Vladi innan Emma skulle rida. Shit bananas vilken häst, så jäkla häftig! Det var lite svårt att hitta takten i traven, men Emma hjälpte mig lite när hon kom och då gick det bättre. Var verkligen helt slut efter att ha ridit typ 25 minuter. Men det var väldigt kul, han är verkligen så himla häftig.
En stund senare värmde jag upp Qui åt Emma. Qui och Vladi är väldigt olika, Vladi är lite svårare medan Qui är otroligt schysst. Men Qui är också väldigt rolig att rida, och henne har jag ju ridit lite förut. Men jag måste säga att hon hade mycket mer egen motor nu än vad hon hade sist :)

Vet iaf någon som kommer ha en extrem träningsvärk imorgon..! Herregud vad jobbigt det kan vara att rida!

Pärlan fick sig bara en promenad i ridhuset på sisodär 2 minuter.. egentligen hade han boxvila, men vi fick tillåtelse att skritta låååångsamt för att stimulera magen lite :) Han har fått en jolly boll att leka med också, nu när han ska vara inne hela tre dagar ;)


Vladimir och Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0